اخبار

انجام عمل تاوی (تعویض دریچه قلب از طریق آنژیوگرافی) در بیمارستان امام علی(ع) کرمانشاه برای اولین بار در غرب کشور

انجام عمل تاوی (تعویض دریچه قلب از طریق آنژیوگرافی) در بیمارستان امام علی(ع) کرمانشاه برای اولین بار در غرب کشور
روز سه شنبه (۴ اردیبهشت ماه) عمل تاوی (تعویض دریچه قلب از طریق آنژیوگرافی) در بخش آنژیوگرافی قلب بیمارستان امام علی(ع) کرمانشاه  برای اولین بار در غرب کشور انجام شد.

 

 به گزارش روابط عمومی دانشگاه این رویداد ارزشمند  با همت و پیگیری دکتر حسین امیری رئیس این بیمارستان و با سرپرستی دکتر عطا فیروزی استاد تمام مرکز قلب و عروق شهید رجایی تهران، با حضور پزشکان فوق تخصص قلب مرکز قلب و عروق امام علی (ع) کرمانشاه انجام گرفت.

 دکتر امیری رئیس بیمارستان امام علی(ع) ضمن تبریک به مردم شریف استان و مجموعه دانشگاه علوم‌پزشکی و همچنین پزشکان فوق تخصص قلب دست اندرکار در تحقق این موفقیت اعلام کرد: خوشبختانه با پیگیری های مداوم طی چندین ماه اخیر و‌ با هماهنگی،تلاش و تعامل پروفسور فریدون سبزی جراح قلب مرکز، جهت انجام این عمل و همچنین اخذ مجوزهای لازم از وزارت، جهت حضور تیم پزشکان متخصص قلب و عروق از مرکز قلب و عروق شهید رجایی تهران و نیز قبول هزینه های مربوطه توسط این بیمارستان، موفق به انجام این کار ارزشمند و خوب در سطح غرب کشور برای اولین بار شدیم.

رئیس بیمارستان امام علی(ع) در ادامه اظهار نمودند که بیمارستان تمام تلاش خود را با توجه به وجود و حضور پزشکان جراح و فوق تخصص قلب در کرمانشاه برای ادامه و انجام این عمل ‌‌در بیمارستان و ارائه این خدمت ارزشمند به استان و غرب کشور، انجام خواهد داد.


در ادامه دکتر محمد روزبهانی فلوشیپ فوق تخصص آنژیوپلاستی و‌آنژیوگرافی و‌ مدیر گروه قلب و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه و عضوی از تیم عمل، نیز در خصوص عمل تاوی انجام گرفته در بخش آنژیوگرافی قلب بیمارستان امام علی(ع) کرمانشاه نیز اظهار کرد:  در این عمل متخصصان با وارد کردن کتتر یا همان فنر، از راه شریان فمورال (ران) وارد شریان آئورت قلب شده و دریچه جدید را در محل مناسب قرار می دهند که این مسئله باعث می‌شود فرایند ریکاوری و بهبود بیمار هم سریع‌تر اتفاق بیفتد.

به گفته دکتر روزبهانی ، پیش از این برای تعویض دریچه آئورت، جراحان به روش جراحی قلب باز به دریچه آئورت دسترسی پیدا می کردند و دریچه معیوب تعویض می شد اما از طریق این روش، دریچه با دقت بیشتر در جای مناسب تعبیه خواهد شد و اکنون این مهم نخستین بار است که در بیمارستان امام‌ علی (ع) و در غرب کشور انجام می شود.

 

4
3
2
1
رسانه جدید
۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۹:۱۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید