اخبار

رهاورد سفر رییس جمهور به کرمانشاه / حدود هزار میلیارد تومان به بخش بهداشت و درمان کرمانشاه اختصاص یافت

رهاورد سفر رییس جمهور به کرمانشاه / حدود هزار میلیارد تومان به بخش بهداشت و درمان کرمانشاه اختصاص یافت

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در سفر رییس جمهور به استان حدود هزار میلیارد تومان به زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی تخصیص داده شد که پس از به ثمر رسیدن این پروژه‌ها در طول امسال و سال بعد، خدمات بسیار خوبی در این حوزه برای مردم خواهیم داشت.

دکتر«قباد محمدی» روز یکشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: در سفر رییس جمهور به کرمانشاه در حوزه سلامت، بهداشت و درمان مصوبات بسیار خوبی داشتیم. قسمتی از این مصوبات مربوط به زیرساخت های بهداشت و درمان و همچنین آموزش پزشکی و تحقیقات و فناوری در حوزه بزشکی در استان است.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های پزشکی کرمانشاه در حد ایده‌آلی نیست و نیاز هست این زیرساخت ها ارتقا پیدا کند، گفت: باتوجه به اینکه جمعیت ایران به سمت پیری در حال حرکت است و سبک زندگی به سمتی می‌رود که شاهد افزایش بیماری‌های غیرواگیر هستیم بنابراین ضعفی که در زیرساخت‌های بهداشتی درمانی داشتیم و همچنین نیازی که در آینده به افزایش زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی هست باید جبران شود

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اظهار داشت: کرمانشاه قطب غرب کشور در حوزه بهداشت و درمان است و علاوه بر اینکه در خود استان خدمات بهداشتی و درمانی ارایه می‌شود در غرب کشور نیز پذیرای بیماران هستیم و خدمات خوبی را به آنها ارایه می‌دهیم.

وی با بیان اینکه اولویت پروژه‌های مصوب سفر رییس جمهور با مناطق محروم بوده است، گفت: حدود ۱۰۰ پروژه مراکز بهداشتی و خانه بهداشت در روستاها و شهرهای محروم استان مصوب شد و کار اجرای این پروژه‌ها به زودی آغاز می‌شود و تا پایان سال این پروژه‌ها در مناطق محروم به بهره‌برداری خواهد رسید.

دکتر محمدی، تکمیل بیمارستان شیمی درمانی و رادیوتراپی را به عنوان بزرگترین مرکز درمان سرطان در غرب کشور یکی از پروژه های مصوب سفر رییس جمهور عنوان کرد و گفت: بنا داریم در یک سال آینده این پروژه به بهره برداری برسد و بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان تجهیزات پیشرفته درمان سرطان در این مرکز نصب خواهد شد.

وی عنوان کرد: تکمیل بیمارستان ثلاث باباجانی از دیگر پروژه‌هایی است که تا یک سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید. در ثلاث باباجانی بیمارستان ثابتی وجود ندارد و با افتتاح این بیمارستان نیاز درمانی مردم منطقه رفع خواهد شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، ساخت و تکمیل بیمارستان روانسر را از دیگر پروژه‌های مهم سفر رییس جمهور ذکر کرد و گفت: اجرای این پروژه پیشتر شروع شده و به مرحله اسکلت رسیده و در سفر رییس جمهور اعتبار لازم برای تکمیل آن تخصیص داده شد که امیدواریم تا ۲ سال آینده به بهره‌برداری برسد.

وی همچنین عنوان کرد: پروژه اورژانس بیمارستان طالقانی به دلیل کمبود اعتبار حدود ۲ سال تعطیل بود که خوشبختانه در سفر رییس جمهوری اعتبار لازم برای این پروژه مصوب و پیمانکار آن ظرف یک ماه گذشته مشخص و در آینده نزدیک تحویل پیمانکار خواهد شد.

دکتر محمدی اضافه کرد: بیمارستان طالقانی مرکز تروما در غرب کشور است که اکثریت بیماران تصادفی در استان به این بیمارستان منتقل می شوند و اورژانس فعلی جوابگو نیست.

وی در ادامه پروژه‌های تکمیل اورژانس بیمارستان امام خمینی (ره) و امام رضا (ع)، تکمیل کلین روم و مرکز ساخت سلول های بنیادی، تکمیل امکانات نازایی در بیمارستان معتضدی و امام رضا، تکمیل اورژانس بیمارستان اسلام‌آبادغرب و تکمیل کلینیک تخصصی شهرستان اسلام آبادغرب را از دیگر پروژه های مصوب در سفر رییس جمهور به استان کرمانشاه عنوان کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، یکی از مشکلات دانشجویان علوم پزشکی در استان را کمبود خوابگاه دانست و گفت: خوابگاه ۴۰۰ نفری جدید دانشگاه از دیگر مصوبه های سفر رییس جمهور به استان بود که این پروژه در ۲ سال آینده تکمیل خواهد شد.

وی در پایان تکمیل دانشکده دندان پزشکی را از دیگر پروژه هایی ذکر کرد که در سفر رییس جمهور اعتبار خوبی به آن تخصیص داده شد که امیدواریم در آینده نزدیک این پروژه به بهره برداری برسد.

۲۳ اَمرداد ۱۴۰۱ ۱۳:۱۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید