اخبار

جولانِ "کرونا" در کرمانشاه/ نیمی از تست‌های PCR "مثبت" می‌شود!

جولانِ "کرونا" در کرمانشاه/ نیمی از تست‌های PCR "مثبت" می‌شود!

معاون مرکز بهداشت استان کرمانشاه با اشاره به سیر صعودی کرونا در استان گفت: متاسفانه در روزهای اخیر جواب 40 تا 50 درصد تست های PCR در استان مثبت می شود.

دکتر سارا شاه آبادی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به سیر پرشتاب کرونا در استان گفت: متاسفانه در روزهای اخیر شاهد افزایش آمار مبتلایان کرونا هستیم که نشان از ورود استان به پیک پنجم کرونا دارد.

وی افزود: در روز های اخیر متاسفانه موارد تست های مثبت افزایش قابل توجهی یافته، طوری که حدود 40 تا 50 درصد تست های PCR مثبت می شوند.

دکتر شاه آبادی گفت: روز گذشته(یازدهم مرداد) از 1107 تست گرفته شده 408 مورد آن مثبت شده و روز قبل از آن از 1152 تست گرفته شده 490 مورد آن مثبت شد که حقیقتا زنگ خطری برای استان است.

دکترشاه آبادی گفت: این امر نشان می دهد که ویروس در حال چرخش در استان است و اگر مراقب نباشیم تعداد بسیاری مبتلا می شوند.

وی استفاده از ماسک را مهمترین عامل پیشگیری از شیوع این ویروس دانست و افزود: مردم باید بدانند که تنها با ماسک و رعایت فاصله اجتماعی و خودداری از حضور در فضاهای سربسته و شلوغ می توان با این ویروس مقابله کرد.

معاون مرکز بهداشت استان کرمانشاه به عدم رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی افراد واکسینه شده هم اشاره کرد وافزود: متاسفانه برخی افراد پس از انجام واکسیناسیون نسبت به رعایت پروتکل ها بی توجه می شوند این درحالی است که واکسن تنها مقابله موثری با مرگ و میر ناشی از این بیماری دارد و همچنان احتمال ابتلا به این بیماری برای افراد واکسینه شده هم وجود دارد.

وی افزود: تمام افراد جامعه تا زمان واکسیناسیون اکثریت جامعه و نیز کاهش فوتی ها و بستری ها ملزم به استفاده از ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی هستند.

دکتر شاه آبادی گفت: نگرانی ما از این است که موج جدید که عمدتا از نوع "دلتا" است موجب افزایش مرگ و میر در میان جوانان شود، چرا که این گروه سنی هنوز واکسینه نشده و نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی بی توجهی بیشتری دارند.

 

آخرین آمار مبتلایان به کرونا در استان

مهدی محمدی رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه گفت: در شبانه روز گذشته ۹۲ مورد بیمار مثبت بستری و ۳۱۶ بیمار مثبت سرپایی شناسایی شدند.

 

به گفته وی تعداد موارد فوت با ابتلای قطعی در ۲۴ ساعت گذشته ۳ نفر در استان کرمانشاه و مجموع جان باختگان ۱۹۷۷ نفر است.

 

وی اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۹۸ بیمار جدید با علائم بیماری کرونا بستری و ۱۵۵ نفر از بیمارستان پس از بهبودی ترخیص شدند.

 

هم اکنون ۶۹۳ بیمار مربوط به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند .

 

هم_پیمان_تا_پایان_کرونا 

 

اینجا مرجع رسمی اطلاعات و آگاهی در استان کرمانشاه پیرامون بیماری کرونا و واکسیناسیون است.

ID@k_health

 

https://t.me/k_healthmedia/2570

۱۳ اَمرداد ۱۴۰۰ ۰۹:۲۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید