اخبار

پیام تبریک رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به مناسبت روز پرستار

پیام تبریک رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به مناسبت روز پرستار
 
دکتر محمود رضا مرادی  در پیامی ولادت با سعادت حضرت زینب سلام الله علیها و روز پرستار را تبریک گفت.
 
 متن پیام به این شرح است:
 
                      《 به نام خدا 》
 
مراقبت از بیماران برای هرکسی دشوار است ، چه بیمار خویشاوند و عزیز فرد باشد و چه به حکم وظیفه ی کاری ، شخصی عهده دار بیمارداری و مراقبت باشد.این وظیفه سخت و در عین حال مقدس و والا بر دوش پرستاران نهاده شده تا از آنان فرشتگان نجاتی بسازد که خداوند مهربان در قرآن کریم برای نجات هر بیمار برایشان اجری برابر با نجات جان همه انسانها مقرر فرموده است.
 
 پرستاران همواره مورد احترام جامعه بوده اند و تلاش یکایک آنان برای ارتقای دانش و تجربه ی خود از یک جانب و تقویت حس وظیفه شناسی و انساندوستی از جانب دیگر ، آنان را در ردیف محبوب‌ترین اقشار جامعه قرار داده است.
 
 این مقبولیت و محبوبیت زمانی به بالاترین حد خود رسید، که بیم جان و ترس بیماری کووید ، تمام جامعه را فرا گرفت،  اما پرستاران در کنار سایر همکاران در میانه کارزار مرگ و زندگی، شجاعانه و صبور ایستادند و سینه خود را سپر بلای مردم کردند.
 
در طی یک سال گذشته از این ایثار و شجاعت می توان مثالها زد و کتابها نوشت. از خستگی های شیفت های طولانی تا رنج  لباس ها و پوشش های حفاظتی، از فضای ترسناک بخش های آلوده تا ترس وحشتناک آلوده کردن عزیزان ، از درد دوری خانواده تا درد لمس جان دادن انسان‌ها از نزدیک، از فشار بی خوابی ها تا تحمل سنگینی کارها و ....
 
پرستاران در این مدت، تاریخ را به گونه ای نوشتند تا فرداها ، آیندگان به از خود گذشتگی و مردم دوستی شان افتخار کنند و یاد روزهای سختی که مدافعان جان بر کف برای سلامت همگان ، خود را در مقابل گلوله های مرگبار ویروس قرار دادند ، همواره به نیکی بماند.
 
ما در این مدت همکاران سخت کوش و نازنینی را از دست دادیم که با عنوان شهید مدافع سلامت ، افتخار جامعه سلامت شدند و همکاران زیادی را مبتلا به ویروس و در بستر بیماری و رنجوری دیدیم ،اما شاهد بودیم که برخاستند و دوباره به سنگرشان بازگشتند.
 
کنون در آستانه میلاد حضرت زینب کبری (س)  و در روز و هفته پرستار ، به این همکاران عزیز درود می فرستم ، و ضمن تشکر از همه پرستاران و جامعه ارجمند پرستاران، برای بودن تک تکشان بر خود می بالم و برای سلامت شان از درگاه پروردگار بزرگ دعا می کنم. 
 
 خرسندم که قدر شما را جامعه چنان که حق شماست ، به گونه ای شناخته که دیگر فراموش نمی کند و فداکاری شما را چنان به بزرگی دیده است که هرگز از مقابل چشمان پاک نمی شود.
 
با یاد کردن از شهدای جامعه پرستاری و مدافعان سلامت،  این روز را به همه رده های پرستاری در بخش های آموزشی ، درمانی و بهداشتی تبریک می گویم.
 
امیدوارم با چیره شدن بر این ویروس وحشی و بازگشتن به روزهای عادی برای مردم جهان ، همواره قدردان شما عزیزان باشیم و برای برآوردن خواستهای شما کوشش نماییم.
 
دکتر مرادی 
رییس دانشگاه
 
▫️▫️▫️▫️▫️▫️
#هم_پیمان_تا_پایان_کرونا 
 
اینجا مرجع رسمی اطلاعات و آگاهی در استان کرمانشاه پیرامون بیماری کرونا است🔻
🆔@k_health
 
https://t.me/k_healthmedia/1814
۳۰ آذر ۱۳۹۹ ۰۹:۱۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید