اخبار

هوای کرمانشاه در وضعیت هشدار قرار گرفت/ مردم در خانه بمانند

هوای کرمانشاه در وضعیت هشدار قرار گرفت/ مردم در خانه بمانند

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه گفت: به علت ایجاد پدیده وارونگی هوا و در پی آن افزایش آلاینده‌ها کیفیت هوای شهرستان کرمانشاه در وضعیت هشدار قرار گرفته است.

جلیل بالایی مدیر کل بحران استان کرمانشاه با اعلام این خبر گفت: پیرو اطلاعیه‌های سازمان هواشناسی در خصوص ایجاد مه صبحگاهی در روز‌های اخیر به دلیل تغییر دما، علاوه بر پدیده مذکور از دیروز عصر به دلیل تغییر ناگهانی دما و وجود ارتفاعات و شهرک‌های صنعتی در شهرستان کرمانشاه با پدیده ایستایی یا وارونگی هوا مواجه شده ایم و بر این اساس کیفیت هوای شهرستان کرمانشاه در حالت هشدار قرار گرفته است.

وی افزود: تحلیل آخرین نقشه‌های پیش یابی هوا بیانگر وارونگی دمایی در سطوح پایینی جو و در نتیجه انباشت آلاینده‌ها است که با افزایش ذرات معلق در هوا و جو منطقه شاهد کاهش کیفیت هوا در شهرستان کرمانشاه هستیم که بر اساس استاندارد‌های سازمان محیط زیست کیفیت هوا ابتدا در حالت ناسالم و سپس به حالت هشدار درآمده است.

بالایی تاکید کرد: با توجه به اینکه در شرایط شیوع بیماری کرونا قرار داریم و بر کاهش تردد‌ها نیز تأکید شده است، انتظار داریم افراد آسیب پذیر شامل کودکان، سالمندان، بیماران قلبی و تنفسی در شرایط وارونگی هوا و افزایش آلاینده‌ها به سبب سکون جوی از تردد در فضای باز و قرار گرفتن در معرض مستقیم هوا جداً خودداری کنند.
۲۴ آذر ۱۳۹۹ ۱۳:۴۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید