اخبار

نخستین سمینار راینولوژی کشوری در کرمانشاه برگزار شد

نخستین سمینار راینولوژی کشوری در کرمانشاه برگزار شد
 
نخستین سمینار راینولوژی کشوری به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برگزار شد.
 
این سمینار با حضور دکتر نقیب زاده رییس راینولوژی ایران، دکتر خواجوی رییس انجمن گوش و حلق و بینی ایران، رییس، معاونین و مدیران دانشگاه، جمعی از متخصصین، جراحان، اساتید و دانشجویان سراسر کشور صبح روز پنجشنبه شانزدهم آبانماه در سالن آمفی تئاتر بیمارستان امام رضا(ع) آغاز شد.
 
در این رویداد علمی حدود ۳۱ سخنرانی کلیدی آموزشی، دو عمل جراحی به صورت زنده توسط اساتید پیشکسوت و دو پانل برگزار خواهد شد.

رییس دانشگاه در این سمینار گفت:بینی از دو منظر مسیر راه هوایی، بویایی و تنظیم رطوبت هوا و از بعد زیبایی صورت بسیار حائز اهمیت است.

دکتر مرادی با بیان اینکه جراحان پلاستیک بسیار با اهمیت است گفت: لازم است در این سمینارها نکات مهم و تخصصی مطرح شود.

وی افزود:تاریخچه رینوپلاستی در دنیا به سال ۱۹۷۳ بر می‌گردد که این عمل انجام شد و چند سال بعد در ایران و حدود ۳۵ سال پیش در کرمانشاه این عمل انجام شد.

دکتر مرادی گفت:در کرمانشاه جراحان زبده ای حضور دارند و تا کنون حدود ۴۵۰۰ نفر عمل رینو پلاستی انجام شده است.

وی افزود:کرمانشاه مرکزیت غرب کشور را دارد و امیدواریم این سمینار راه گشا باشد و بتوانیم از تجربیات شما عزیزان استفاده کنیم.

همچنین دکتر خواجوی رئیس انجمن جراحان گوش و حلق و بینی ایران دراین سمینار کرمانشاه را به عنوان یكی از مهد های جراحی راینولوژی در ایران دانست و گفت: جراحی بینی در این شهر خیلی زود به راه افتاد.

وی گفت: متاسفانه به دلیل نبود یک سری امکانات تاکنون نمود این پیشرفت خیلی بارز نبوده اما خوشبختانه با این کنگره کرمانشاه به عنوان مرکزیت غرب کشور بیشتر می درخشد و امیدوارم همواره شاهد پیشرفت هر چه بیشتر کرمانشاه باشیم.

 

 

 

۱۸ آبان ۱۳۹۸ ۰۹:۰۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید