اخبار

غربالگری حدود 31 هزار نوآموز بدو ورود به دبستان در پایگاه های طرح سنجش سلامت

غربالگری حدود 31 هزار نوآموز بدو ورود به دبستان در پایگاه های  طرح سنجش سلامت

 

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی

دکتر ابراهیم شکیبا معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه عنوان کرد: طرح سنجش سلامت نواموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی با هدف جای دهی درست در نظام آموزشی و  مداخلات به هنگام در امر غربالگری سلامت نواموزان در 20 پایگاه ها ثابت و ۱۲پایگاه سیار با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و آموزش و پرورش در سطح استان انجام شد.

دکتر شیبا افزود : در این طرح که در طول فصل تابستان انجام شد حدود 31 هزار  نوآموزان پایه اول ابتدایی و پیش دبستانی در پایگاه های سنجش سلامت از نظر بینایی، شنوایی، آمادگی تحصیلی، معاینات اولیه، خدمات سلامت دهان و دندان و ... مورد سنجش و غربالگری قرار گرفته و معاینات پزشکی نیز توسط پزشکان مستقر در پایگاه سنجش یا مراکز جامع خدمات سلامت معرفی شده انجام و پس از تایید جهت ثبت نام نهایی به مدرسه موردنظر خود مراجعه نمودند. همچنین نوآموزان دارای اختلال نیز به مراکز تخصصی ارجاع و پیگیری لازم در مورد آنها انجام می شود. ضمنا" نتایج خدمات ارائه شده به نواموزان در سامانه الکترونیک سیب شد.

معاون بهداشتی اظهار داشت: والدین گرامی چنانچه دانش اموز پایه اول ابتدایی شما به دلایلی از انجام سنجش در فصل تابستان جا مانده است در طول سال تحصیلی و ترجیحا در فصل پاییز جهت دریافت خدمات به پایگاه سلامت و مراکز جامع خدمات سلامت که تحت پوشش آن هستید مراجعه نموده و نتیجه معاینات را به مدرسه فرزندخود تحویل دهید.  

۱ مهر ۱۳۹۸ ۱۴:۴۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید