اخبار

با حضور وزیر بهداشت بیمارستان جدید پاوه افتتاح شد

با حضور وزیر بهداشت بیمارستان جدید پاوه افتتاح شد

بیمارستان جدید پاوه روز شنبه با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، استاندار کرمانشاه و جمعی از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی افتتاح شد.

به گزارش 
خبرنگار ایرنا دکتر سعید نمکی بعد از افتتاح از بخش های مختلف این بیمارستان بازدید کرد و با بیماران به گفت و گو پرداخت.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در مراسم افتتاح این بیمارستان گفت: ساخت بیمارستان جدید پاوه توسط وزارت راه و شهرسازی از سال ۸۷ آغاز شد و در سال ۹۱ به اتمام رسید و بلافاصله بعد از آن محوطه سازی و تکمیل نهایی ساختمان نیز از سال ۹۱ آغاز و امسال پایان یافت.
دکتر محمودرضا مرادی با اشاره به اتمام ساخت و تجهیز بیمارستان جدید پاوه، افزود: بیمارستان قدیم این شهر از روز سه شنبه ۱۸ تیر به بیمارستان جدید منتقل شده و پذیرش بیمار نیز در این بیمارستان از همان روز آغاز شده است.
او با بیان اینکه بیمارستان قدیم پاوه سال ۱۳۴۸ ساخته شده است، افزود: این بیمارستان امسال وارد ۵۰ سالگی شد و دیگر جوابگوی نیازهای درمانی مردم منطقه نبود.
به گفته او، بیمارستان قدیم پاوه به کلینیک درمانی تبدیل می‌شود و همچنان در این مکان به مردم منطقه خدمات بهداشتی درمانی ارائه می گردد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه این گفت و گو به تشریح وضعیت بیمارستان جدید پاوه پرداخت و گفت: بیمارستان جدید با زیربنای ۹ هزار و ۵۰۰ مترمربع در پنج طبقه و کل محوطه بیمارستان را ۱۴ هزار مترمربع ساخته شده و توضیح داد که این بیمارستان دارای ۱۰۶ تخت، سه اتاق عمل، ۹۴ تخت بستری و ۱۲ تخت ویژه است.
دکتر مرادی در تشریح تعداد تخت های بیمارستان جدید پاوه گفت: ۱۰۶ تخت این بیمارستان به صورت کلی شامل ۹۴ تخت عادی، ۱۲ تخت ویژه و سه تخت اتاق عمل می‌باشد.
او در تشریح جزئیات تخت‌های بیمارستان افزود: این تخت‌ها شامل ۲۰ تخت جراحی، ۲۰ تخت داخلی، ۱۳ تخت اورژانس، ۲ تخت مسمومیت، هشت تخت بخش‌های ویژه، چهار تخت مراقبت‌های ویژه نوزادان، هفت تخت پست پارتوم (بعد از زایمان)، چهار تخت زایشگاه، ۲۱ تخت بخش اطفال، هفت تخت بخش نوزادان است.
او تعداد تخت‌های ستاره دار بیمارستان را نیز هشت تخت دیالیز، سه اتاق عمل، پنج ریکاوری، یک اکو و چهار تخت درمانگاه یا اورژانس سرپایی ذکر کرد.
وی در مورد امکانات تشخیصی بیمارستان جدید پاوه نیز گفت: این بیمارستان دارای آندوسکوپی، رادیولوژی دیجیتال، سنوگرافی، آزمایشگاه، اکوکاردیوگرافی، تست ورزشی و اسپیرومتری می‌باشد.
همچنین تعداد متخصصصان شاغل در این بیمارستان را ۱۶ نفر اعلام کرد و گفت: این افراد شامل ۲ نفر متخصص داخلی، ۲ نفر رادیولوژی، ۲ نفر قلب، ۲ بیهوشی، ۲ اطفال، ۲ جراح عمومی، یک نفر پاتولوژی، ۲ زنان و یک نفر متخصص گوش، حلق و بینی ذکر کرد.

۶۵ میلیارد تومان برای بیمارستان جدید هزینه شد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه این گفت و گو هزینه ساخت و تجهیز این بیمارستان را ۶۵ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: از این میزان ۴۵ میلیارد تومان توسط وزارت راه و شهرسازی هزینه ساخت بیمارستان شده و ۲۰ میلیارد تومان نیز وزارت بهداشت هزینه خریداری و نصب تجهیزات مورد نیاز کرده است.
مرادی افزود: اکثر این هزینه‌ها در طول ۱۸ ماه گذشته بوده و با احتساب قیمت‌های جدید معادل ۴۵ میلیارد تومان می‌باشد.
وی اظهار داشت: این بیمارستان هم اکنون در خدمت بیماران منطقه اورامانات است و پذیرش بیمار در آن انجام می شود.
۱۲ اَمرداد ۱۳۹۸ ۱۲:۰۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید