اخبار

دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی در مرکز آموزشی درمانی آیت ا... طالقانی

دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی در مرکز آموزشی درمانی آیت ا... طالقانی
این بیمارستان یکی از مراکز مهم درمانی در سطح استان و منطقه غرب می باشد که با دارا بودن 215 تخت فعال و کادر پزشکی متخصص و فوق تخصص و پرسنل مجرب، ارائه خدمات درمانی در سطح تخصصی و فوق تخصصی به بیماران را بر عهده دارد.

دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی در مرکز آموزشی درمانی آیت ا... طالقانی.

ساخت مرکز آموزشی درمانی آیت ا... طالقانی در سال 1349 با طراحی مهندسین ایتالیایی آغاز و در سال 1352 به عنوان یک بیمارستان دولتی فعالیت خود را آغاز نمود. در حال حاضر علاوه بر ارائه خدمات درمانی در سطح تخصصی و فوق تخصصی، مرکزیت تروما و سوانح را در منطقه غرب کشور برعهده دارد . این بیمارستان یکی از مراکز مهم درمانی در سطح استان و منطقه غرب می باشد که با دارا بودن 215 تخت فعال و کادر پزشکی متخصص و فوق تخصص و پرسنل مجرب، ارائه خدمات درمانی در سطح تخصصی و فوق تخصصی به بیماران را بر عهده دارد.

این مرکز همزمان با آغاز قیام مردم ایران و گسترش درگیری های خیابانی در سراسر ایران و همچنین شهر کرمانشاه؛ به عنوان بزرگترین مرکز بیمارستانی استان، پذیرای بسیاری از مجروحین و شهدای انقلابی بود. همزمان با شروع جنگ تحمیلی بیمارستان آیت ا... طالقانی به مرکز پذیرش ، مداوا و اعزام مجروحین جنگی در غرب کشور تبدیل شد و خدمات بزرگی در این زمینه ارائه نمود. دراوج بمباران و موشک باران دشمن،  بسیاری از جراحی های تخصصی و پیچیده به دست پزشکان و جراحان این مرکز انجام شده و کارکنان ، پرستاران و کادر اداری و خدماتی آن بی وقفه به خدمت رسانی ادامه دادند.

این مرکز از سال 1365 با تایید دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به عنوان مرکز آموزشی درمانی در آموزش دانشجویان پزشکی، پرستاری و پیراپزشکی فعال گردید.

۱۶ دی ۱۳۹۷ ۰۹:۲۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید