اخبار

دکتر الماسی: مداحان اهل بیت فضیلت اهدای عضو در جامعه را بیان کنند

دکتر الماسی: مداحان اهل بیت فضیلت اهدای عضو در جامعه را بیان کنند

قائم مقام رییس دانشگاه درامور مشارکت های مردمی ظهر جمعه دوم مهرماه در جلسه هماهنگی هیئت های عزاداری استان کرمانشاه حضور یافت و به بیان اهمیت ترویج بحث اهدای عضو در جامعه پرداخت.

پروفسور علی الماسی با یادآوری جایگاه مهم مداحان و روحانیان در جامعه از آنان خواست به کمپین سراسری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برای ترویج اهدای عضو و نهضت ثبت نام در بانک خون برای اهدای سلول های بنیادی بپیوندند تا در ماه محرم  و در سالگرد ایثار بزرگ سیدالشهدا جامعه را به سوی ایثار دیگری رهنمون شوند.

وی به لیست بلند بالای بیماران نیازمند به پیوند و نگرانی های خانواده هایشان برای نجات جان عزیزانشان اشاره کرد و افزود: امیدواریم با همت بلند روحانیان و مداحان بتوانیم مردم را برای موافقت با اهدای عضو بستگان دچار مرگ مغزی راضی کنیم و با آن جان تعداد بیشماری را نجات داده و به زندگی عادی برگردانیم.

دکتر الماسی به جایگاه بسیار نامناسب استان کرمانشاه در بحث اهدای عضو اشاره کرد و گفت روحانیون و مداحان می توانند با ایفای رسالت خود در این حوزه و بیان مشابهت های این ایثار با حرکت سرنوشت ساز امام حسین ، نقش خود را در این حوزه نیز ایفا کنند  .

گفتنی است دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه مصمم است جهت نجات جان بیماران صعب العلاج مردم استان را با فرهنگ اهدای عضو آشنا کند.

ت

۳ مهر ۱۳۹۵ ۱۰:۰۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید