اخبار

بیش از 250 پروژه بهداشتی و درمانی در استان کرمانشاه در حال اجراست

بیش از 250 پروژه بهداشتی و درمانی در استان کرمانشاه در حال اجراست
کرمانشاه- ایرنا- رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه از در دست ساخت بودن 250 پروژه بهداشتی درمانی در سطح استان خبر داد و گفت: با بهره برداری از این تعداد پروژه شاهد تحول بسیار بزرگی در حوزه سلامت استان خواهیم بودب

به گزارش خبرنگار ایرنا دکترحسین کریم روز سه شنبه پس از بازدید خبرنگاران از چند پروژه درمانی در شهر کرمانشاه با اعلام اینکه به طور متوسط پیشرفت فیزیکی این تعداد پروژه 50 درصد به بالا است؛ افزود: به زودی جزییات این پروژه ها در قالب کتابچه ای در اختیار رسانه ها قرار می گیرد و انتظار داریم خبرنگاران به ریز تمام جزئیات پروژه ها را دنبال و پیگیری کنند.
به گفته او؛ بخشی از این پروژه ها امسال و بخشی نیز در سال 96 به بهره برداری می رسد. 
وی به بین المللی بودن برخی از پروژه های دانشگاه علوم پزشکی در استان اشاره کرد و گفت: این پروژه ها در بخش های آموزشی، پژوهشی، فن آوری، درمان و راه اندازی دانشگاه های نسل سوم در دست اجراست.
او با بیان اینکه ایجاد تحول در حوزه سلامت استان کرمانشاه را از دو سال قبل آغاز کردیم گفت: در ابتدای آغاز فعالیت با مشکلاتی از جمله نبود زیرساخت ها روبرو بودیم و استان از این ناحیه در رنج بود.
او کمبود اعتبارات، امکانات و تجهیزات در حوزه های مختلف آموزشی، بهداشتی، درمانی و پژوهشی و سایر بخش ها را از دیگر مشکلات مجموعه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ذکر کرد و گفت: با وجود این همه مشکلات نمی توانستیم هیچ توسعه ای را انجام دهیم.
او به طراحی پروژه هایی برای رفع محرومیت و تقویت زیرساخت های حوزه سلامت استان اشاره کرد و گفت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی توجه ویژه ای به استان کرمانشاه دارد و از سوی دیگر طرح تحول نظام سلامت هم از سوی دولت با جدیت دنبال می شود که باید از این دو فرصت گرانبها برای ایجاد تحول در حوزه بهداشت و درمان استان بهره بگیریم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به اینکه پروژه های زیادی در سطح استان تعریف کرده ایم گفت: یکی از موانع و مشکلات ما در این حوزه نبود نیروی انسانی مورد نیاز به تناسب حجم فعالیت ها است و از این رو پرسنل دانشگاه فشار زیادی را از این ناحیه متحمل شده اند.
کریم از برخی ادارات و سازمان ها در راستای اجرای پروژه های دانشگاه علوم پزشکی در استان قدردانی کرد اما از برخی ها نیز گلایه نمود و گفت: برخی از سازمان ها و ادارات نه تنها به ما کمکی نکردند بلکه سنگ اندازی هم می کردند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود از خبرنگاران خواست به صورت مستمر نقایص و مشکلات حوزه بهداشت و درمان استان را مورد بررسی قرار دهند و آن را به ما منعکس کنند تا نسبت به رفع نقایص خود اقدام کنیم. 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از اجرای تور مطبوعاتی برای بازدید خبرنگاران از وضعیت بهداشت و درمان استان و پروژه های در دست ساخت استقبال کرد و گفت: در نظر داریم تعداد تورهای مطبوعاتی را افزایش دهیم و از خبرنگاران و رسانه ها برای رفع نقایص دانشگاه و ارتقای سطح کیفی و کمی خدمات به مردم بهره بگیریم.
کریم ارایه خدمات مطلوب به مردم را حق آنها دانست و افزود: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بدون نقص و ایراد نیست اما تمام تلاش ما رفع مشکلات مردم و ارایه خدمات مطلوب به آنها است. 

۱۰ شهریور ۱۳۹۵ ۰۹:۲۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید