اخبار

128 هزار عدد داروی قاچاق و تقلبی توسط معاونت غذا و دارو امحاء شد

128 هزار عدد داروی قاچاق و تقلبی توسط معاونت غذا و دارو امحاء شد

معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه 128 هزار عدد داروی و کالای سلامت محور قاچاق، تقلبی و خارج از شبکه رسمی توزیع را در روز چهارشنبه 6 مرداد ماه 95 با حضور نمایندگان  دادستانی، نیروی انتظامی و حراست دانشگاه علوم پزشکی امحاء کرد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ضمن قدردانی از زحمات دست اندرکاران گفت: این اقلام  از اردیبهشت ماه سال 94 تا اردیبهشت ماه سال 95 توسط بازرسان معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با و نیروی انتظامی استان کشف و جمع آوری شده است.

دکتر امید عبدی ارزش ریالی این کالاهارا بیش از 2 میلیارد و 368 میلیون ریال دانست و گفت: کالاهای مورد نظر شامل انواع پودرها و مکمل های بدنسازی، آمپول ها و قرص های هورمونی و نیروزا، داروهای مخدر از قبیل شربت و قرص متادون، ترامادول، قرص برنج، و دارو های خارج از شبکه رسمی توزیع ، داروهای چاقی و لاغری و لوازم آرایشی و بهداشتی تقلبی  و قاچاق می باشند.

دکتر عبدی با اشاره به تهدیدهای منطقه ای علیه ایران گفت: امروزه کشور ما از جهات مختلف مورد تهاجم واقع می شود. تهدیدهای جدی علیه کشور ما وجود دارد که یکی از آنها بیوتروریسم است. قاچاق کالای سلامت محور یک راه ساده برای تحقق اهداف دشمنان است. چرا که قاچاق این کالاها می تواند سلامت عده زیادی را به خطر بیاندازد. ما از سلامت کالایی که از طریق قاچاق وارد کشور می شود مطمئن نیستیم.

وی افزود: علاوه برآن قاچاق صدمات جبران ناپذیری را نیز بر تولید و اقتصاد کشور وارد می کند و باعث رواج بیکاری در جامعه می شود.

وی گفت: مردم باید فریب تبلیغات گمراه كننده شبکه های ماهواره ای را نخورند. متاسفانه در مواردی شاهد صدمات جبران ناپذیری و عوارضی بوده ایم که با استفاده از محصولات تبلیغی این شبکه ها بوجود آمده اند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: وظیفه ما به عنوان دستگاه دولتی که حفظ سلامت جامعه را بر عهده دارد این است که  با فرهنگ سازی درست افکار عمومی را نسبت به اصلاح الگوی مصرف هدایت کنیم. در واقع هر شخص ایرانی با خرید کالای ایرانی گامی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و تقویت تولید داخلی برخواهد داشت.

6
6

۶ اَمرداد ۱۳۹۵ ۱۶:۳۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید