اخبار

حساسیت دانشگاه برای تامین سلامت نان

حساسیت دانشگاه برای تامین سلامت نان
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در اولین جلسه شورای سیاست گذاری غذای استان گفت: اقشار کم درآمد جامعه حدود 70 تا 80 درصد کالری مورد نیاز بدن خود را از طریق نان تامین می کنند و این مساله حساسیت متولیان بهداشت نان را دوچندان می کند.
 دکتر امیدعبدی که در نشست سیاستگذاری غذای استان که صبح امروز با حضور مدیران این معاونت و برخی از مسئولین دستگاه های ذیربط و شرکت های مرتبط با آرد و نان در معاونت غذا و دارو تشکیل شد گفت: متاسفانه به خاطر مسائلی که هیچ ارزشی برای سلامت مردم ندارد مانند شکل ظاهری نان، سفید بودن آن و زمان تخمیر، موادی  به نان اضافه می شود که برعکس بلای جان مردم شده است. متاسفانه استفاده از جوش شیرین در نانواها روز به روز بیشتر می شود، فقط به خاطر اینکه شکل نان قشنگتر شود و زود عمل بیاید.
وی با بیان این مطلب که بخش عمده ای از بیماری های غیر واگیر از خوراکی ها نشات می گیرد گفت: به خاطر حساس بودن مسئله نان اولین جلسه شورای سیاستگذاری غذا را به رسیدگی به امور آرد و نان اختصاص دادیم چراکه  بیشترین سهم را در سبد غذایی مردم دارا است.
وی افزود: باید به سمت تولید مواد خوراکی فراسودمند برویم، باید نان را فراسودمند کنیم و نانوا ها و کارخانجات آرد و نان را به سمت تولید نان سبوس دارهدایت کنیم. باید به جایی برسیم که در هیچ کجای استان از جوش شیرین استفاده نشود.
دکتر عبدی در پایان همکاری ادارات و دستگاه های مختلف را در این امر مهم برشمرد و عنوان کرد: ما باید خود مردم را به صورت ان جی او و نهاد های مردمی وارد این مقوله کنیم چراکه این یک میدان بسیار وسیع است که همراهی و همیاری تمام مردم را می طلبد.
۱۰ خرداد ۱۳۹۵ ۱۳:۱۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید