اخبار

مشکل بهداشتی نان از مزرعه تا سفره در نشست شورای سیاستگذاری غذای استان

مشکل بهداشتی نان از مزرعه تا سفره در نشست شورای سیاستگذاری غذای استان
مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در نشست شورای سیاستگذاری غذای استان گفت: به خاطر حساس بودن مساله آرد و نان بررسی مشکلات این محصول پرمصرف را در دستور کار اولین جلسه شورای سیاستگذاری غذای استان قرار دادیم.
دکتر شهریار مستوفی افزود: سرانه مصرف نان در کشور ما برای هر نفر 140 کیلوگرم در سال است که این رقم بالایی است و نشانگر این است که قوت غالب مردم ما را نان تشکیل می دهد.
وی به تخصیص 6800 میلیارد تومان یارانه نان از سوی دولت در بودجه سال 95 اشاره کرد و گفت: با احتساب یارانه پرداختی دولت به بحث نان و پولی که مردم برای خرید نان می پردازند رقم بسیار بالایی در این مقوله هزینه می شود که اگر متولیان امر به وظایف خود عمل نکنند رقم بسیار کلانی را از سرمایه کشور حدر داده ایم و از طرفی سلامت مردم را به مخاطره انداخته ایم.
دکتر مستوفی افزود: در برنامه پنجم توسعه بنا بود که 40 درصد نانواها به سمت تولید نان های حجیم و نیمه حجیم بروند که متاسفانه به درصدهای بسیار پایین تر از آن هم نرسیده ایم.
وی گفت: ما در حوزه نان از مزرعه تا سفره مشکل داریم که باید با ارائه راهکارهای درست و نگرش جامع به سیاستگذاری یکسان و یکپارچه ای در این زمینه دست یابیم.  

۱۰ خرداد ۱۳۹۵ ۱۳:۱۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید